איך בוחרים שרת נכון? על שרת פריוריטי ותקשורת נתונים בארגון

העסק מתרחב והחלטתם לעבור למגרש של הגדולים?  השרת הישן כבר לא מתפקד? אין ספור פעמים אנשי סיסטם
ו-IT עומדים בפני השאלה הבאה – איזה שרת עליי לקנות שיתאים בדיוק לצרכי הארגון שלי?

לשרת, להבדיל מהמחשב השולחני שלנו יש מערכת הפעלה מעט שונה. במרבית השרתים ניתן למצוא מערכות כמו Windows NT Server, לינוקס ודומיהם. השרת בד"כ רועש יותר ממחשב רגיל, מכיל יותר כוננים, גדול יותר פיזית (כמו של מקרר קטן בערך) ויימצא לרוב בתוך אולם או ארון תקשורת.אז נתחיל ונספר שעם התפתחות הטכנלוגיה, ואיתם תוכנות צד ג' (כמו SAP, ORACLE, פריוריטי, חשבשבת ועוד) נדרש כח מחשוב גדול יותר משל מחשב רגיל ושרתים הפכו להיות דבר של מה בכך בכל ארגון שמכבד את עצמו. למתקשים – שרת הוא בעצם מחשב בעל רכיבים מאוד חזקים, עם יכולות שרידות, זמינות וגיבוי גבוהים מהמחשבים השולחניים שאנחנו מכירים. לרוב, לשרת פונים כל משתמשי הקצה בארגון. חוות שרתים, כמו כל חווה רגילה שאנחנו מכירים, היא אוסף של שרתים שנמצאים באותו מקום שיודעים להסתנכרן בינהם כדי להגיע לאופטימיזציה מקסימילית.

בבואנו לקנות שרת חדש, עלינו לעשות איפיון צרכים מסודר תוך התחשבות בפרמרטים הבאים:

  • כמות המשתמשים שלנו ("הקליינטים")
  • מיקומו הפיזי (בחווה? בארון תקשורת? מרוחק? בארגון?)
  • תקציבנו לשדרוג כלל מערכות
  • שיטות הגיבוי הנדרשות
  • גרסת מערכת ההפעלה תוך כדי מתן דגש על תוכנות צד ג' שיופעלו עליו
  • צרכי השרת מבחינת תחזוקה חודשית
  • שילוב יכולות של תצורת טרמינל (חשוב מאוד במערכת מידע כמו פריוריטי)

 

ישנם מספר חברות שמספקות פתרונות של תקשורת נתונים אך בד"כ הפירמות המוצעות הינן אינטל, HP, דל וכו' שהם השחקניות המרכזיות בשוק.

ממש כמו מחשב שולחני, שרת מורכב ממעבד, זכרון RAM, כוננים, ספק כח, כרטיס רשת וכונן אופטי (אך האחרון אינו חובה). בהינתן הפרמרטים שציינו למעלה, יש להתאים את הצרכים השונים ולפיהם לבחור את הרכיבים הללו.

מומלץ כמובן לוודא כי השרת נמצא בארץ של קהל היעד. כלומר – אם המשתמשים שלכם בישראל מומלץ להעדיף שרת שממוקם פיזית בישראל. כך התקשורת תהיה מהירה יותר ועם פחות תקלות. כמובן שאם המשתמשים שלכם באירופה – שרת אירופאי ייתן מענה טוב יותר.

דברים נוספים שחייבים לקחת בחשבון בבואנו להתחדש בשרת הם מוצרים נלווים כמו אל-פסק לכיבוי מסודר של השרת במקרה של הפסקות וקפיצות חשמל, אנטי וירוס רציני וחזק למניעת הסתננויות של גורמים זרים ללב ליבו של הארגון ואחריות של היצרן כי בסוף מדובר במוצר של אלפי שקלים ולפעמים אף יותר מזה. לכן תמיד טוב שיש לו אמא ואבא שאפשר לפנות אליהם בכל מקרה של תקלה או בעיה. כפי שכבר ציינתי, גם נושא האחסון והגיבוי חשובים ואסור להקל בהם ראש.

מכיוון שמדובר במוצר לא זול, ישנם פעמים שהייתי ממליץ לקחת איש מקצוע שמבין בתחום ולשלם לו על פגישת ייעוץ. לפעמים, הוא יידע להאיר לנו על דברים שלא חשבנו עליהם ויכולים להיות חשובים בתהליך של רכישת שרת חדש. אתם מוזמנים ליצור קשר עימי להתייעצות בנושא ללא חיוב.

לפרטים והזמנות